Ogłoszenie o naborze z dnia 5 grudnia 2024 r. na stanowisko –
Referent ds. księgowości budżetowej
w Urzędzie Miejskim w Tyszowcach, przy ul. 3 Maja 8.
(ROP.2110.3.2024.DZ)
Burmistrz Tyszowiec
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze –
Referent ds. księgowości budżetowej
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie (w procedurze naboru mogą brać udział obywatele Unii Europejskiej
oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów
prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym
w przepisach o służbie cywilnej),
2) wykształcenie średnie ekonomiczne lub wyższe w rozumieniu ustawy prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571) uzyskane na jednym z kierunków: Ekonomia, Rachunkowość i finanse.
3) doświadczenie zawodowe: 3 lata przy wykształceniu średnim lub 1 rok przy wykształceniu wyższym,
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) nieposzlakowana opinia,
7) bardzo dobra znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej, w tym m.in.:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- Kodeksu postępowania administracyjnego,
- Kodeksu pracy,
- ustawy prawo zamówień publicznych,
- Ordynacji podatkowej.
8) znajomość obsługi komputera, w tym: m. in. programów komputerowych pakiet Office,
9) odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu,
10) umiejętność sprawnej organizacji pracy, rzetelność, zaangażowanie, komunikatywność, dyspozycyjność, samodzielność, odpowiedzialność, bezkonfliktowość, uczciwość i systematyczność.
Wymagania dodatkowe:
1) aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności,
2) umiejętność obsługi programów księgowo-płacowych.
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:
- Przygotowywanie materiałów, wniosków i projektów uchwał pod obrady Rady Miejskiej w Tyszowcach.
- Przygotowywanie projektów Zarządzeń Burmistrza w zakresie ustalonego stanowiska pracy.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski i interpelacje komisji Rady
i radnych Rady Miejskiej w Tyszowcach. - Prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu gminy.
- Kompletowanie dokumentów księgowych Urzędu i uzgadnianie ich z wyciągiem bankowym.
- Memoriałowe ujmowanie faktur.
- Zaopatrzenie dokumentów księgowych w obowiązujące pieczęcie i podpisy, sprawdzanie ich pod względem rachunkowym, a także terminowe zapłaty faktur.
- Sporządzanie przelewów wierzytelności jednostki samorządu terytorialnego.
- Sporządzanie deklaracji ZUS, PFRON i terminowe odprowadzanie podatku, składek ZUS, PFRON oraz dochodów budżetu państwa.
- Rzetelne i prawidłowe pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym sporządzanie sprawozdań zbiorczych Rb 27 ZZ, 27S, 28S oraz sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań jednostkowych Rb 27 ZZ, Rb 27 S, RB 28 S podległych jednostek.
- Sporządzanie list płac pracownikom Urzędu Miejskiego w Tyszowcach.
- Sporządzanie list wypłat zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich.
- Kompletowanie i przechowywanie obowiązującej dokumentacji płacowej.
- Dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń pracowników składek PZU, KZP, pożyczek
z ZFŚS i innych. - Prowadzenie ewidencji wynagrodzeń na kartach analitycznych.
- Prowadzenie rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych z Urzędem Skarbowym.
- Obsługa programu „Płatnik” w zakresie ubezpieczenia społecznego pracowników Urzędu.
- Prowadzenie rachunkowości w Urzędzie zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości. - Prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Sporządzanie wniosków o refundację wynagrodzenia zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Tyszowcach osób bezrobotnych.
- Obsługa księgowo-rachunkowa zleceniobiorców wykonujących usługi, roboty i inne prace na rzecz gminy.
- Nadzór nad prowadzeniem kont analitycznych oraz realizacją dochodów z tytułu opłat
za wodę i ścieki, czynszów dzierżawnych oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. - Czuwanie nad pobieraniem sum obcych (odpłatność za pobyt w DPS, zaliczki oraz wadia, fundusz alimentacyjny, dotacje), terminowe ich odprowadzanie, sporządzanie sprawozdania Rb 27 ZZ.
- Uzgadnianie kont księgi głównej z księgowością analityczną dochodów i wydatków
w celu ustalenia należności od budżetów oraz zobowiązań wobec budżetów, uzgadnianie wysokości zrealizowanych wydatków, przekazanych dotacji itp. - Współpraca przy sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej oraz rocznych sprawozdaniach finansowych.
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi podległymi Radzie Miejskiej w zakresie finansów publicznych.
- Bezwzględne przestrzeganie przepisów ustaw, w tym:
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych,
- o finansach publicznych,
- o rachunkowości,
- Kodeks postępowania administracyjnego,
- Kodeks pracy,
- prawo zamówień publicznych,
- Ordynacja podatkowa.
- Prowadzenie teczek akt rzeczowych i załatwianie spraw zgodnie z przepisami k.p.a.
oraz Instrukcją kancelaryjną. - Sprawowanie nadzoru nad sprzętem znajdującym się na stanowisku pracy.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa, w tym wynikających
z poleceń lub upoważnień udzielanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza lub Skarbnika.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy: praca w pomieszczeniach znajdujących się w dwukondygnacyjnym budynku zlokalizowanym w Tyszowcach przy ul. 3 Maja 8, w godzinach – od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30. Stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku, do którego prowadzą schody. Budynek nie posiada windy, występuje podjazd dla osób niepełnosprawnych. Występuje ograniczony lub utrudniony dostęp do części budynku dla osób, które mają trudności z poruszaniem.
Stanowisko pracy: Referent ds. księgowości budżetowej – stanowisko urzędnicze.
Wymiar etatu: pełny etat.
Charakter pracy: Praca administracyjno-biurowa: użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, niszczarka, skaner), oświetlenie naturalne i sztuczne, przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin.
Wynagrodzenie: ustalone zgodnie z Regulaminem Wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Tyszowcach.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- a) list motywacyjny oraz kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodnie ze wzorem w ogłoszeniu), podpisane odręcznie przez kandydata,
b) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, w tym wymagane wykształcenie i staż pracy, (m.in. dyplom, świadectwo pracy), potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
c) oświadczenia kandydata:
- o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- o posiadanym obywatelstwie,
- o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
– podpisane odręcznie przez kandydata,
- d) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
W przypadku podania danych osobowych innych niż wskazane w przepisach prawa,
w szczególności w art. 221 § 1 z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy tj. imię (imiona)
i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, powinny być opatrzone podpisaną klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Urząd Miejski w Tyszowcach, zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru na stanowisko – Referent ds. księgowości budżetowej.”
Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu moich danych osobowych, zgodnie z wymogami ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135).
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub przesłane pocztą w terminie do dnia 20 grudnia 2024 r. do godz. 1200 na adres: Urząd Miejski w Tyszowcach, ul. 3 Maja 8, 22-630 Tyszowce, Sekretariat Urzędu – pokój nr 1 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Tyszowcach – nazwa stanowiska: Referent ds. księgowości budżetowej.”
Decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Tyszowcach.
Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane i podlegają zwrotowi.
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miejskim w Tyszowcach w dniu 23 grudnia 2024 r.
o godz. 900.
Z regulaminem naboru można się zapoznać w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Tyszowcach oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: https://umtyszowce.bip.lubelskie.pl/ .
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 84 66 12 132.
Po upływie terminu do złożenia dokumentów w ramach pierwszego etapu naboru zostanie ustalona lista kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
Wyłonienie kandydata odbędzie się w ramach drugiego etapu składającego się z oceny merytorycznej złożonych dokumentów, testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
O terminie testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni mailowo lub telefonicznie.
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Tyszowcach przy ul. 3 Maja 8 oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu.
Pliki do pobrania: https://umtyszowce.bip.lubelskie.pl/index.php?id=71&action=details&document_id=2101050